Normal leveranstid från Edursdotter är c:a tre arbetsdagar. Våra originaltröjor i filtad ull syr vi ofta på beställning och leveranstiden kan då bli upp till tre veckor.
Mindre beställningar, till exempel, muddar, en mössa eller en halsduk, skickar vi med posten. Tröjor och flera produkter som tillsammans väger över 500 gr. skickas med DHL. Du får då en sms-avisering till din mobil och hämtar ditt paket på närmaste utlämningsställe för DHL. Till utlandet skickar vi varubrev med posten. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är skadad skall du omedelbart anmäla det till fraktföretaget.
Om du handlar för mindre än 500 kr blir fraktkostnaden 28 kr, både inom Sverige och utrikes. Handlar du för 500–1 300 kr blir frakten 42 kr inom Sverige och 90 kr utrikes. Handlar du för mer än 1 300 kr blir frakten 70 kr inom Sverige och 170 kr utrikes.
Vi accepterar för närvarande Visa och Mastercard. När du betalar med kort hanteras betalningen av DIBS för att garantera säker betalning. Edursdotter sparar aldrig några uppgifter gällande ditt kort. All information skickas krypterad via säkrade servrar. Betalväxeln som all kortbetalning går genom uppfyller kraven för PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
När du väljer betalsättet direktbetalning ska ordersumman betalas in på vårt bankgiro 5714-3455 Christina Edursdotter AB. Vänligen ange ditt namn och ordernummer. Din order skickas så snart pengarna finns på vårt konto. Efter det att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post om hur du går tillväga. Räkna med någon dags längre leveranstid om du väljer direktbetalning.
Observera att paketet endast ligger i 14 dagar hos ditt lokala DHL-utlämningsställe varefter det returneras till oss. Hämtar du inte ut ditt paket debiterar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
ÖPPET KÖP OCH BYTE
Du har full rätt att byta till annan vara, storlek eller helt ångra ditt köp inom 14 dagar. Du får då själv stå för returfrakten eller lämna in din vara i någon av våra egna butiker i Stockholm eller Kinna. Varan skall naturligtvis vara helt oanvänd. Öppet köp eller bytesrätt gäller inte om du beställt någon förändring utifrån våra standardmodeller. Innan du skickar en retur ,vänligen skicka oss först ett mejl med ditt ordernummer.
REKLAMATION
Skulle du mot förmodan få en defekt eller fellevererad vara, kontakta oss via mejl på christina[at]edursdotter.se med orsak till reklamationen samt ditt ordernummer snarast möjligt efter leverans.
Har du frågor är du välkommen att mejla till vår kundtjänst.